Alinan toimitusjohtaja Ilpo Toivonen ja uusi yrittäjä Sari Ruohonen.

Alinan toimitusjohtaja Ilpo Toivonen ja uusi yrittäjä Sari Ruohonen.

Sairaanhoitaja Sari Ruohonen on tuleva Alina-yrittäjä Vantaalla. Vantaan lisäksi hänen toiminta-alueenaan on myös Helsinki, Espoo ja Nurmijärvi.

Sari on valmistunut sairaanhoitajaksi v. 1999 ja sitä ennen lähihoitajaksi neljä vuotta aiemmin.

– Opintoni syventyivät vaikeasti sairaan hoitoon ja hoitotyöhön. Vuoden kestävän ”Taitava kirurginen hoitaja”-koulutuksen kävin v. 2014, Sari esittelee.

Sarin Alina-yrityksen toiminta alkaa 1.11.2017. Pisimmän työuransa hän on sairaanhoitajana tehnyt Helsingin Lastenklinikalla, mutta kokemusta on myös aikuisten sydänkirurgiselta vuodeosastolta ja päivystyksestä. Viimeiset seitsemän vuotta Sari on toiminut korva-, nenä- ja kurkkutautien päiväkirurgiassa hoitaen potilaita aina vauvasta vaariin.

Yrittäjyyden Sari kohtaa mieleisenä haasteena ja käänteenä hoivatyön ammattilaisen urallaan.

– Olen innokas ja haluan oppia uutta. Haluan kehittää itseäni, enkä pelkää haasteita. Yrittäjän arki on hieman tuttua perhepiiristä. Kovaa työtä ja jatkuvaa kehitystä yrittäjyys tulee varmasti olemaan, mutta odotan sitä jo todella paljon.

Erikoisosaamisenaan tuleva Alina-yrittäjä mainitsee potilasohjauksen ja kivunhoitotyön.

– Uskon tuovani Alina-yrittäjien joukkoon uutta osaamista ja näkemystä myös erityisesti lapsi- ja perhetyöhön.

Alina-yrittäjyys on jo nyt herättänyt Sarissa runsaasti positiivisia tuntemuksia. Hän uskoo hyvän verkostoitumisen ja Alina-ketjun avun tuovan hyvät eväät yrittäjyyteen.

– Odotan hyvää ja innokasta tiimityötä sekä verkostoitumista muiden Alina-yrittäjien kanssa. Taustajoukot Alinassa ovat huiput. Kaikki tapaamiseni Alinan vastuuhenkilöiden kanssa ovat olleet lämpimän avoimia ja uskon heihin täysin. Mukavien ja ihanien ihmisten kanssa on turvallinen tunne aloittaa yksityisyrittäjyys Alinassa, Sari toteaa.

– Kovasti odotan jo itse asiakastyötä ja toiminnan pyörähtämistä käyntiin!

Sari haluaa painottaa yrityksensä palveluissa laatua ja yksilöllisyyttä. Asiakkaan hyvinvointi on hänelle ensiarvoisen tärkeä asia.

– Haluan tarjota luotettavan laadukasta ja yksilöllistä kodinhoito-, hoiva-, ja kotisairaanhoitopalveluita asiakasta kuunnellen ja hänelle palveluja yksilöllisesti suunnitellen. Asiakkaan hyvinvointi ja sen mahdolliseksi tekeminen sekä kotona pärjääminen ovat minulle tärkeitä, Sari painottaa.